ASSALAMUALAIKUM.....

SELAMAT MENJENGAH KE BLOG NUR KASIH
Buat insan2 yang sudi singgah di blog ini... saya ucapkan jutaan terima kasih.... tapi kalo sudi. tggllah jejak supaya saya leh follow blog kalian...... tq......

kalau sudi......... jom lah follow aii......

Isnin, Februari 14, 2011

♥♥@@TRILOGI CINTA@@♥♥

Dah lama aku tak layan drama2 di TV...... sebabnya adalah kerana MALAS... ehehhehe... tapi minggu lepas time temankan anak dara aku tonton gambar apa ntah kat TV..... tiba2 aku terminat ngan satu drama... 
" TRILOGI CINTA ". drama adaptasi  dari novel2 SHARIFAH ABU SALEM ♥   
Tak Seindah Mimpi,Tak Semanis Impian & Tiada Lagi Mimpi (novel2 yang paling aku minat )

wwah... hero drama ni adalah hero yg memang aku minat.... sapa lagi kalo bukan rosyam noor........hero yg mmg mantop!!!! Drama ni ditayangkan setiap AHAD-SELASA kat TV1..... kul 10.00 mlm - 11.00 mlm.... aku start tgok episod 17 dah..... tapi apa pun pelakon2 drama ni mmg sume aku minat... so apa lagii best gila arrr layanzz....

Rosyam Noor aka RAZIFF ngan Fauziah Gous aka NORJINAH
http://cikmin.com/wp-content/uploads/2011/01/trilogicinta.jpg 
gambar n sinopsis adalah dari sini ... credit to cikmin....


gambar dr  google......

Semalam layanzz drama ni ngan incik somi ngan anak dara..... 
mmg romantik betul lah si rosyam ni.. mcm hubby ai.....




Sinopsis Trilogi Cinta
Kisahnya bermula dengan mengambil latar situasi berlaku selepas tamat peperiksaan STPM, Norjinah terpaksa memilih untuk menjadi pembantu rumah Razif kerana tidak tahan selalu dimarahi oleh dileteri oleh bapa tirinya, Pak Badar.Perkara itu dicadangkan abangnya, Anuar yang pernah menjadi pembantu peribadi Razif, pemilik Raz Corporation dan juga salah seorang ahli lembaga pengarah Mawar Holdings milik keluarga isterinya.
Kedatangan Norjinah ke rumah Razif, di saat Razif berdepan dengan masalah rumahtangga apabila isterinya Salmi, meninggalkannya untuk bersama lelaki lain, Amir. Salmi meninggalkan Razif kerana jatuh cinta dengan rakan perniagaannya itu.Kerana cinta yang mendalam, Razif sanggup mengambil Salmi semula apabila Salmi dtinggalkan oleh Amir selepas terlibat dengan kemalangan. Salmi dibawa pulang ke rumah dan diberi layanan yang tidak berbeza oleh Razif. Sikap Razif membuatkan Norjinah kagum dan menghormatinya. Razif memaafkan semua kesilapan masa lalu Salmi. Salmi sangat terharu pengorbanan Razif.
Salmi yang menjadi serba-salah dan kekurangan telah menyarankan Razif berkahwin dengan Norjinah tambahan lagi anak-anaknya Balkis dan Ameera rapat dengan Norjinah. Badrul, adik Salmi amat kecewa dengan perkahwinan mereka kerana telah jatuh cinta dengan Norjinah. Pak Badar, bapa tiri Norjinah menabur fitnah bahawa mereka berkahwin kerana telah terlanjur. Norseha pula memberontak untuk ke Kuala Lumpur. Hasratnya tercapai dan menetap di rumah Razif dan Norjinah setelah Salmi meninggal dunia. Norseha selalu menggoda Razif dan tidak henti mencari peluang. Norseha didapati mengandung setelah dinodai Shahrul adik bongsu Salmi.
Kehidupan Norjinah terus dirundum pelbagai sengketa tapi mujur Razif dan ibunya Mak Nab selalunya menyokongnya serta anak-anak Razif memberi kekuatan kepadanya.Lalu bagaimanakah kesudahannya? Mampukah Norjinah dan Razif mempertahankan ikatan cinta mereka meskipun pelbagai halangan yang mendatang? Sejauh manakah Razif dan Mak Nab mampu meneruskan usaha membela Norjinah?
credit to CIKMIN jugak......



9 ulasan:

mamyharraz berkata...

oww dah di drama kan ya kisah novel ni..

hmm mamy dah baca novel ni dan gerammm je watak norjinah yg terlalu baik tuu

Pn. Zana berkata...

sy pung layan gak cite nih. sedih je tengok mak nurjina tuh kan .Seha tu pun best berlakon. memberontak aje

alya berkata...

mamy--->>> aah sis... tp mmg best sgt bila leh tgok lakonan derang...

Pn. Zana --->>> aah sedih jew mak nurjinah tu...sian kn layan laki yg teruk n seha g gedikss tu....ehehhehee

MiYOKO TACHIBANA berkata...

salmi meninggl ke nanti..

alya berkata...

miyoko--->aah... kalo ikut citer novel...

Ogy berkata...

huii kena tgk ni..mcm best je..tatau pun..seb bek al bgtau hehee

alya berkata...

kak.... tgok.. mmg best siot.. mggu depan al rasa salmi dah mati jatuh tangga..... padanlah zalim sgt..... ngeeeeeeeeeee

Ana Hafizah berkata...

oh...lepas 2,nurjinah mcmnana?
lepas dr lokap x?

alya berkata...

mesti la lepas.... sbb tu raziff marah sgt ngan salmi sbb dia kata salmi aniaya jinah..

♥♥@ku & di@

besday haku.......

anniversary @cinta kami

Daisypath Anniversary Years Ticker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails