ASSALAMUALAIKUM.....

SELAMAT MENJENGAH KE BLOG NUR KASIH
Buat insan2 yang sudi singgah di blog ini... saya ucapkan jutaan terima kasih.... tapi kalo sudi. tggllah jejak supaya saya leh follow blog kalian...... tq......

kalau sudi......... jom lah follow aii......

Isnin, Februari 28, 2011

~~ makan angin @ penang lagii~ ~ part 3 ( layanzzz gambar yea...)

Apa2 hal layanzz gambar dulu... nt belakang ceritaa..... ngeeeeeee
























rumput Vs org yg plg kte SYG.....

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini :

Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu: Oh, awak nak tahu ke?. Emmm… baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye… mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar: Baiklah… apa yang saya harus buat?

Cikgu: Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar: Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh.

Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu: Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar: Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu: Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi. KECUALILAH jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.

Ahad, Februari 20, 2011

~~ makan angin @ penang lagii~~ part 3




Okay dah sampai Kat TBBH...... check in kul 4+... hahhahaaa... sepatutnya kn daftarkan diri kul 12 utk tlg urusetia... tp aku mengularrr!!!!! opsss... bukan lah demi nakkan cik abg ai ikut makanya ai tpaksa bkorban utk tidak menolong membantu kawan2 urusetia.......

Pemandangan dari lam bilik.. uwahhhhh x dapat bilik yg ngadap laut....

ni pmdgn dari Tingkat 6.......cantikkk sangat!!!!

ini pun..... nampak x anak panah warna merah tu???
pulau idaman utk nak tangkap gambar... ngeeee.. 
pepun layanzz ceramah lu...

subhanallah... cantik sangat kan bila tgok suasana camni...


kolam renang.... 
awalnya pihak otel x bg yg x pakai bikini berenang.... tapi alah anak2 kami ni org kg.... ada aku kisah..... hahhahahaa lastly guard tu izinkan jugak... so apa lagik..... 
eh arr berenang ngan anak2 jopun pg tu..



layanzzz gambar gedikss pulak...

ni guard yg tlg tgok budak2 mandi..... ensem x????
kusyukk jew..... 
( tgok anak ka tgok ikan dugong berjemur bang???)


laki aku vs aku...
laki aku yg sentiasa serius..... grrrrr!!!!!

kalau nak tgok gambar suasana TBBH lebih dekat usaha kat sini

~~ makan angin @ penang lagii~~ part 2



Part 2..... layanzzz gambar sepanjang perjalanan ke 
Tanjung Bunga Beach Hotel....

Ni atas jalan atas dari Bayan Lepas ke Georgtown... 
opsss kalo silap soli arrr!!!!!


Ni aku panggil terowong tp jalan bawah jew kan.. bukan cam terowong pun...





Ni dah kat Batu Feringghi..... Hotel2.. saja ronda2 baru patah balik ke Tanjung Bunga....

Ni pun........


lautan luas...... x sabarnyaaaaaaaaa nak main laut... ngeee



Tanjung Bunga Beach Hotel dekat jew ngan Bangunan nie....


~~ makan angin @ penang lagii~~ part 1


Entry edisi percutian...... mcm la byk sgt yg ado.... tapi apapun. percutian kali nie agak seronok sbb kami bertiga... incik some leh join walaupon mmg tlewat dek menanti dia hbs keje.... janji awalnya dia nak balik umah pastu terus bertolak ke penang bersama... last minit.. dia x jadi balik n keje hbs kul 3++.. adesss... so,, kena drive sendiri la ke penang.... destinasi pertama sebelum ke Tanjung Bunga Beach Hotel ialah Teluk Kumbar, Bayan Lepas.... hantar parents kat umah adik.... bg can org tua tu men ngan cucu.....si DANISHA...... layanzz gambar mek nisha lu.. jom..

danisha ngan kak iqah....

danisha tgah kusyuk tgok apa ntah...

tgok kak iqah dia lah upa nya...


Danisha ngan along...... time ni ms bw dia g antar pak long dia.... 
dia pun nak drive sama... lucu betul minah nie...


♥♥@ku & di@

besday haku.......

anniversary @cinta kami

Daisypath Anniversary Years Ticker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails