ASSALAMUALAIKUM.....

SELAMAT MENJENGAH KE BLOG NUR KASIH
Buat insan2 yang sudi singgah di blog ini... saya ucapkan jutaan terima kasih.... tapi kalo sudi. tggllah jejak supaya saya leh follow blog kalian...... tq......

kalau sudi......... jom lah follow aii......

Khamis, Mac 31, 2011

♥♥ teringat kenangan dulu-dulu♥♥

Hasil BW kat sini..... terjumpa buah nie...... bila dah terpandang.. terus teringat zaman kanak2 ribena....huh..... ada cerita di sebalik buah ni.... eh korang tau x ni buah apa????? cer teka....



Buah apa ni??????
[bgoncark.gif]
gambar kredit to TOK PENGHULU

opsss... mcm lah raamai ygmasuk blog ai kan.. main aci swuh teka2 lak.... ehehheee

kalo kat kampung ai, ini adalah BUAH GONCHAQ..... buah nya kecik2 jew... tapi yg ijo ni blom masak.. bila masak warna nya merah....burung cukup berkenan.....
dulu masa memula pindah n stay kat Nami.... cukup peghak.... maklumlah x pernah tgok kan... 
ada lah sebatang pokok gonchaq ni kat depan umah...... bila dah kenai, hah apa lagi.. sama naik ngan burung la ai sapu buah gonchaq nih... ehehheheeee sampai kan... time p kelas fardu ain kat sekolah siap kait buah nie, goi ngan garam, bawa p juai kat sekolah.. yg bestnyaaaa lakuuuu!!!!! hahhahahahaa
adessss kenangan2....... ehehhehehee


ni gambar buah gonchaq ngan daun dia... pokok dia tinggi jugak.....

http://2.bp.blogspot.com/_xsDGDp0EqOo/THD2bjCJtqI/AAAAAAAABaQ/iIE3vDhbWWM/s1600/DSC01751.JPG

3 ulasan:

Mama Gee berkata...

buah pelik2 le al..yg ni pun tak pernah jumpa apatah lg makan..

alya berkata...

hari tu masa akak mai umah al, pokok ni dah x dew...

alya berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

♥♥@ku & di@

besday haku.......

anniversary @cinta kami

Daisypath Anniversary Years Ticker

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails